Albert Bierstadt
Albert Bierstadt's Oil Paintings
Albert Bierstadt Museum
Jan 8, 1830 - Feb 18, 1902. German-American painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  

Bierstadt.org, welcome & enjoy!
Albert Bierstadt.org
 

unknow artist
Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 198

ID: 48205

unknow artist Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting  198
Go Back!



unknow artist Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting  198


Go Back!


 

unknow artist

  Related Paintings of unknow artist :. | The Marrian Devotion | European city landscape, street landsacpe, construction, frontstore, building and architecture.039 | Camp Las Moras,Texas,March,1861 | woman at the window | The Garden of Eden |
Related Artists:
georg engelhardt schroder
Georg Engelhard Schröder, född den 31 maj 1684 i Stockholm, gift 1727 med Anna Brigitta Spöring, död den 17 maj 1750; konstnär, porträtt- och historiemålare. Georg Engelhard Schröders far, Veit Engelhard, hade omkring år 1670 kommit från N??rnberg och bosatt sig i Stockholm där Georg Engelhard föddes 1684. Han blev tidigt elev hos konstnären och målaren David von Krafft (1655-1724) men lämnade honom 1703 för utlandsstudier. Under 21 år for Georg Engelhard runt i Europa. Han vistades först en tid i Nordtyskland, innan färden gick vidare till Italien. I Venezia förblev han under fem år och kopierade gamla mästare, sysslade med vedutamåleri och hade kontakt med pastellmålarinnan Rosalba Carriera (1675-1757). I Roma tog han intryck av barockmålarna Carlo Dolci (1616-1686), Carlo Maratta (1625-1713), Francesko Trevisani (1656-1746) m.fl. och tillägnade sig det raska men ytliga framställningssätt, som tillhörde den tidens italienska konst. I Paris samlade han impulser hos den franske målaren Noel Nicolas Coypel (1690-1734). Reminiscenser av den italienska och franska konsten kan man påträffa flerstädes i hans kompositioner. I London stannade han i sju år och tog starka intryck av Godfrey Knellers (1646-1723) och Dahls porträttkonst. När Daniel von Krafft avled 1724 kallades Georg Engelhard Schröder hem till Sverige och efterträdde i december sin gamle läromästare som kunglig hovkonterfejare. Som sådan uppbar han lön. Konung Fredrik I satte stort värde på sin konterfejare, och lät honom måla otaliga porträtt av sig och sin drottning Ulrika Eleonora. År 1745 utnämndes han till hovintendent. Georg Engelhard anlitades mycket och samlade ihop en betydande förmögenhet. På 1740-talet nåddes Sverige av den nya franska smaken, i främsta rummet via konstnären Gustaf Lundberg (1695-1786), varvid Georg Engelhard kom att skjutas åt sidan. Han representerade i Sveriges 1700-talsmåleri sista skedet i det italienska inflytandet. Långt ifrån den förnämste, var dock Georg Engelhard en av sin tids mest uppburne målare. Han arbetade inom ett vitt fält: utförde kyrktavlor, allegorier, historiska motiv och porträtt. Hans arbeten har ej sällan någonting vacklande och obestämt, vilket i förening med mycken ojämnhet i utförandet gör många av dem mindre tilltalande för konstkännaren. Han har dock efterlämnat verk, som vittnar om, att han, när han allvarligt uppbjöd sin förmåga, var mäktig till både varm och djup uppfattning samt hade stor skicklighet i färgbehandling och i framställningens enskildheter.
Szymon Czechowicz
(1689-1775) was a Polish painter.
Georges de Feure
1868-1928 French designer and painter. Son of a Dutch architect and a Belgian mother, he started out as an actor, costumier and then interior decorator in Paris. In 1894 at the Galerie des Artistes Modernes he exhibited watercolours and paintings of a moderate Symbolist style, typically depicting women in a manner reminiscent of Aubrey Beardsley work. Capturing the essence of the feminine spirit became his trademark. With Eugene Gaillard and Edouard Colonna he was selected by Siegfried Bing, founder of the Galeries de l Art Nouveau, to design rooms for his Pavilion Bing at the Exposition Universelle, Paris (1900). De Feure carpets, glassware and furniture designs for the boudoir and toilette were based on the theme of woman, emphasizing delicate lines and elegant sensuality. He later left Bing gallery and, as an independent designer, created vide-poche furniture, which contained hidden marquetry compartments. This furniture suggested notions of secrecy and coquetry, themes that de Feure pursued throughout his career.






Albert Bierstadt
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved